Szérumok vagy krémek?

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki olyan problémával kűzdött életében, hogy azért nem használt arckrémeket, krémeket, mert egyszerűen nem szerette azt az érzést, amit a krémek hagynak maguk után. Zsíros, maszkos érzés, ami alatt akár még télen is izzadsz...

Valószínűleg ez bőrtípus függő is, hogy ezeknek a "mellékhatásoknak" elszenvedőivé vállunk e. 
Nekem száraz a bőröm, de néhol mintha olajos is lenne (a bizonyos T vonalon, főleg nyáron).
A kozmetikusom mindig mondta, hogy "enyje, miért nem kened a bőröd hidratáló krémmel". Elmondta neki a panaszaim, de azt mondta, hogy nem kéne, hogy így legyen és hogy ennek ellenére is kenjem. Télen kentem is... Nyáron nem igazán, akkor sem, ha éreztem, hogy száradok ki... Próbáltam nagyon sok féle hidratáló krémet, nem mindegyiknél egyforma mértékben, de mindnél éreztem a szokásos zsírosságot és izzadást...

 Aztán a munkám kapcsán ismerkedtem meg először a szérumokkal, legalábbis olyan szinten, hogy ki is próbáltam őket. És HEURÉKA megtaláltam érzés fogott el már az első fajta szérum kipróbálásakor. 
Hogy miért? 
Mert nagyon kevés kellett belőle. 
Mert szinte azonnal beszívódott teljesen. 
Mert nem hagyott zsíros utóérzést. 
Mert nagyon könnyednek éreztem, mivel ebben sokkal kevesebb az olaj és több a víztartalom. 
Mert nem izzadtam alatta, hisz kb alig éreztem, hogy nem valami a bőrömön. 
Mert csak a puha érzés maradt a pár másodperc alatti "beszívódás" után.

Olvasgattam interneten, hogy igazából mit írnak, hogy mi a különbség a szérumok és a krémek között. Legtöbb helyen úgy tartják, hogy több a hatóanyag a szérumban, ez a legfőbb különbség, illetve szerintük a krémek könnyebben felszívódnak, mert a szérumok testesebbek. - Nem mondom, hogy ez bizonyos szérumokra nem igaz, de amiket én használtam éppen ellenkezőleg. Pontosan, ahogy korábban is mondtam, amiatt szerettem meg őket, mert gyorsan és könnyen beszívódnak a bőrbe. Vannak olyan szérumok, amik szinte csak olajok, ahogy nézegettem a netem. Na az nem nekem való és sosem próbálnám ki szerintem. 
Az Edom Cosmetics krémjeit és szérumjait használom leginkább mostanság, ez egy izraeli kozmetikai cég. Beszéltem a krémek gyártásának vezetőjével és ő mondta el, hogy a krémek legfőbb összetevői a zsír/olaj és víz és csak ezután a hatóanyagok. A szérumban is ugyanígy van náluk, de a víz a több, nem az olajos összetevő, ettől érzédik könnyedebbnek.

Ez nem egy szponzorált tartalom, mindössze szerettem volna másokkal is megosztani azt a kisebb csodát, ami számomra óriási áttörést hozott a napi arcápolási rutinomba. 
Nem akkora titok vagy felfedezés ez, tudom én, de az ismerőseim közül is nagyon sokan nem próbáltak még ki egyetlen szérumot sem és fogalmuk sem volt, hogy mekkora a különbség. 
Remélem valakinek legalább segített ez a posztom és neki is legalább akkora változás lesz kipróbálni a szérumokat, mint nekem.

Eddig nekem a Zöld teás, az argán olajos és a retinolos szérumok váltak be legjobban. Kb ebben a sorrendben. 
Egy külön bejegyzésben mesélek majd nektek a kedvenc szérumjaimról, a hatóanyagok hatásairól. 
Ha érdekel, azt is olvassátok el.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések